26 Ağustos 2023 Cumartesi

Taşıtlarla İlgili Parmak Oyunları



Parmak Oyunu Bakıyorum (Eller alnın üzerinde bakma hareketi yapılır.) 

Görüyorum (Gözlerde ellerle görme hareketi yapılır) 

Seninle oynuyorum (Arkadaşını işaret eder.)

 İstiyorsan gel beraber tren yapalım (Sıra olurlar)

 Lay lay lay lay lay lay lay lay (Eller öne açılır.) 

Çuf… Çuf… Çuf… Çuf… (Eller göğüs üzerine vurma hareketi yapılır.) 

Bakıyorum (Baş ve işaret parmaklar birleştirilerek gözlerin üzerine konur.) 

Görüyorum (Görme hareketine devam edilir.) 

Seninle oynuyorum (Eller içe dışa döndürülür.) 

İstiyorsan gel beraber araba yapalım

 Lay lay lay lay lay lay lay lay 

Düt düt düt düt düt düt düt düt…

 (İşaret parmağı burun ucuna konulur.) 

(Bu nakarat çeşitli taşıtlar denenerek yapılabilir.)

Çek çek kürekleri (Kollarla çekme hareketi yapılır.) 

Yavaşça sularda (Ellerle yüzme hareketi yapılır.)

 Neşeli neşeli (Gülme hareketi yapılır) 

Yüzelim balıklarla (Yüzme hareketi yapılır) 

Cuf… Cuf… Cuf… 

Tren köprüden geçiyor, (iki el üst üste konarak one arkaya hareket edilir.) 

Yokuştan aşağıya iniyor. (Parmaklar dirseğe konur ve aşağı doğru indirilir.)

 Cuf… Cuf… Cuf… 

Tren geriye dönüyor. (Parmaklar süratle dirseğe doğru çıkarılır.) 

Yukarıya çıkıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder