• Çöp kovasının üzerine üzgün bir ifade yapıştırılarak çocuklara çöp kovasının neden üzülmüş olabileceği sorulur ve düşünceleri alınır.
• İnsanların zaman zaman onu görmezden geldiği, çöpleri yerlere attıkları ve çöp kutusunun da bu duruma üzüldüğü ifade edilir.
• Çöp kovasını en çok üzen şeyin ise insanların, içine çöp değil de atıkları atmaları olduğu belirtilir.
• ”Atıklar neler olabilir?” sorusu ile Çevko Vakfı’nın “Ambalaj atıkları çöp değildir.” konulu filmi izlenir.
• Çocukların izlediklerini yorumlamalarına fırsat verilir.
• Çocuklara birer atık avcısı olacakları söylenerek okulun farklı bölümlerindeki çöp kovalarını bulmaları, içine neler atıldığını gözlemlemeleri istenir. Gerektiğinde o bölümde çalışan kişilerden de bilgi alabilecekleri belirtilir. Gözlemlemeleri için gerekli süre verilir.
• Sınıfa döndükten sonra çocuklardan inceledikleri bölümde çöpe neler atıldığını yapışkanlı küçük kâğıtlara çizmeleri istenir.
• Okulun incelenen bölümlerini temsil eden resimler (mutfak, tuvalet, müdür odası, diğer çalışanların odası vb.) kraft kağıdının üst kısmına yan yana yapıştırılır ve aralarına çizgi çekilir. Çocuklardan çizdikleri resimleri ilgili bölümlerin altına yapıştırmaları istenir.
• Grafik hep birlikte yorumlanır. (Hangi bölümde atık malzeme daha fazla? Hangi bölümde atık malzeme daha az? vb.). Neler yapılabileceği konuşulur.
Çok faydalı bir etkinlik, farkındalık ve sosyal bilinci arttrıma yönünde :)
YanıtlaSil